كشف دانشمند ایرانی ناسا برای نجات جان فضانوردان

اسمارت كاور كشف دانشمند ایرانی ناسا برای نجات جان فضانوردان

به گزارش اسمارت کاور به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، افرادی که مدت زمان طولانی در فضا اقامت دارند، با خطر مبتلا شدن به اختلالات قلبی-عروقی و اختلالات خواب و دیگر مشکلات سلامتی مواجهند، اما چرا؟ دانشمندان امکان دارد پاسخی برای این سوال یافته باشند.
آنها تحقیقاتی را منتشر نموده اند که نشان داده است "میتوکندری" که نیروگاه تولید کننده انرژی سلول ها است، امکان دارد نقشی اساسی در این مورد داشته باشد. موش های دارای مشکلات چشمی و کبدی در مطالعات، اغلب دارای اختلالات میتوکندریایی هستند. این در شرایطی است که "اسکات کلی" فضانورد ناسا(حاضر در عکس خبر) امکان دارد در اثر اختلالات میتوکندری با تغییر سیستم ایمنی در ایستگاه فضایی بین المللی در سال ۲۰۱۵ روبرو شده باشد.
نمونه های گرفته شده از خیلی از فضانوردان دیگر هم از ادعای تغییر فعالیت میتوکندریایی در فضا پشتیبانی می کنند.
دستیابی به موفقیت بالقوه در این حوزه تا حدودی به لطف پلت فرم منبع آزاد ناسا معروف به "GeneLab" صورت گرفته است. این ابزار، حجم زیادی از داده های زیست شناسی فضایی را از سراسر جهان همچون اطلاعات سلولی و همینطور دی ان ای، آر ان ای و پروتئین ها جمع آوری می کند.
یافته ها این نگرانی را تقویت می کند که فضانوردان می توانند با چالش های سلامتی قابل توجهی در فضا و در صورت اقامت طولانی مدت، بخصوص برای سفر به ماه و مریخ روبرو شوند. این کشف می تواند برای غلبه بر این مشکلات بسیار مهم باشد.

"افشین بهشتی" نویسنده اصلی این تحقیق به ناسا اظهار داشت که این کشف می تواند منجر به اقدامات متقابل و استفاده از داروهایی شود که سبب شوند فضانوردانی که برای مدت طولانی در فضا زندگی می کنند، شرایط خوب خویش را حفظ کنند.

1399/09/09