گردشگری فضایی از راه دور با ربات جدید ژاپنی

گردشگری فضایی از راه دور با ربات جدید ژاپنی

به گزارش اسمارت کاور فناوری آواتار فضایی جدید ژاپن امکان تجربه سفرهای فضایی از راه دور را فراهم می آورد.


به گزارش اسمارت کاور به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، گردشگری فضایی درحال پیشرفت و تحقق است، باآنکه محبوب ترین شکل آن هنوز به شکل مجازی است و نه از راه فضاپیماها و موشک ها.
بنابراین یک شرکت خصوصی ژاپنی به نام "آواتارین"(avatarin) و آژانس فضایی ژاپن(JAXA) در یک پروژه معروف به "پروژه آواتار فضایی" همکاری می کنند که به توسعه یک ربات(آواتار) در ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) منجر خواهد شد که در سال ۲۰۲۰ در این ایستگاه فضایی به معرض نمایش گذاشته شد.
در نوامبر سال گذشته، "آواتارین" و آژانس فضایی ژاپن با موفقیت یک نمایش از این تکنولوژی در ایستگاه فضایی بین المللی داشتند که در آن از یک آواتار فضایی با قابلیت دسترسی عموم برای ارتباط با فضانوردان در ماژول آزمایش ژاپن معروف به "کیبو"(KIBO) به معرض نمایش گذاشته شد. حالا این پروژه با تاکید بر این موفقیت و با همکاری دانشکده مهندسی دانشگاه توکیو، توسعه و گسترش بیشتر فناوری های خویش را هدف قرار داده است.
دو شرکت درگیر در این پروژه می گویند که این فناوری، سفر به فضا و گردشگری فضایی از راه دور، کمک و دستیاری از راه دور و تجربیات در ارتباط با فضا از راه دور را امکان پذیر می کند.
"سفر فضایی از طریق دور" به شکل یک ابزار ارتباطی با استفاده از یک صفحه نمایش بعنوان یک آواتار، از راه دور از زمین کنترل می شود و دارای قابلیت حرکت آزادانه در ایستگاه فضایی است.
"آواتارین" و آژانس فضایی ژاپن می گویند، این توانایی به دموکراتیزه کردن و در دسترس عموم قرار دادن سفرهای فضایی -هرچند به شکل مجازی- در کنار فعالیت شرکتهای گردشگری فضایی حقیقی مانند "ویرجین گلکتیک"(Virgin Galactic) و "بلو اوریجین"(Blue Origin) کمک می نماید.
"کمک از طریق دور" هم به فضانوردان اجازه می دهد تا وظایف خود نظیر کنترل امکانات و ماشین های فضایی را در ایستگاه های فضایی از راه این آواتار انجام دهند.
آژانس فضایی ژاپن در بیانیه خود توضیح داد: هدف از توسعه این سرویس، افزایش کارایی فضانوردان و تسهیل واگذاری کار است. در نهایت هم از این تکنولوژی آواتار رباتیک "آواتارین" برای گردشگری فضایی از راه دور در تاسیسات آژانس فضایی ژاپن در ایستگاه فضایی استفاده می شود تا علاقه به اکتشاف فضا را تقویت کند.
آژانس فضایی ژاپن و شرکت "آواتارین" امیدوارند بزودی نمایشی از فناوری گردشگری فضایی از راه دور خویش را در موزه فضایی واقع در مرکز فضایی "تانه گاشیما"(Tanegashima) که بزرگترین مجتمع پرتاب موشک ژاپن است، به نمایش بگذارند.
توسعه این پروژه در شرایطی مد نظر قرار گرفته است که تابحال و احیانا تا چندین سال آینده تنها افراد ثروتمند امکان تجربه گردشگری فضایی را خواهند داشت و جایی برای مردم عادی وجود ندارد.
در ۲۰ ژوئیه ۲۰۲۱، "جف بزوس" بنیان گذار شرکت "آمازون" سوار بر یکی از موشک های شرکت فضایی خود(بلو اوریجین) معروف به "نیو شپرد" تا بالای خط کارمان(لبه فضا) پرواز کرد. البته "ریچارد برانسون" چند روز پیش از او و در تاریخ ۱۱ ژوئیه با فضاپیمای اسپیس تو"(SpaceTwo) ساخته شرکت فضایی خود(ویرجین گلکتیک) به فضا رفته بود و تبدیل به اولین فرد در تاریخ شد که به شکل خصوصی به فضا می رود.
با عنایت به این که خرید بلیت سفر به فضا از هر دوی این شرکت ها بیشتر از ۲۰۰ هزار دلار هزینه دارد، آواتارهای فضایی آژانس فضایی ژاپن و شرکت "آواتارین" بدون شک تنها فناوری هستند که می توانند مدعی دموکراتیزه کردن سفرهای فضایی در کوتاه مدت باشند.



1400/06/11
10:32:11
5.0 / 5
157
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
اسمارت کاور
smartcover.ir - مالکیت معنوی سایت اسمارت كاور متعلق به مالکین آن می باشد