برای كودكان؛

داروی ایرانی آناکینرا در پروتکل درمانی کرونا قرار گرفت

داروی ایرانی آناکینرا در پروتکل درمانی کرونا قرار گرفت

داروی ساخته شده ایرانی بوسیله ی یک شرکت دانش بنیان تحت عنوان آناکینرا در پروتکل درمانی کرونای کودکان قرار گرفت.



به گزارش اسمارت کاور به نقل از مهر، امیرحسین کاراگاه مدیر شرکت دانش بنیان در حوزه دارویی در مراسم رونمایی از داروی آناکینرا اظهار داشت: این دارو نخستین داروی بیوتم است که کلیه مراحل تحقیق، توسعه و تایید و تولید آن در کشور انجام شده است.
وی ضمن اشاره به ارزش کیفیت دارو اظهار داشت: برای این امر چهار شاهد داشتیم؛ آزمون های کنترل کیفی مقایسه ای با برند اصلی را در این فرایند انجام دادیم که برای این منظور با مؤسسات خارجی در این حوزه ارتباط داشتیم و پس از سه ماه مطالعه و تحقیق به شبیه سازی محصول رسیدیم.

کاراگاه افزود: آزمون کنترل کیفی در مقایسه با برند اصلی در آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو انجام شد که نتایج نشان داد مغایرتی با نمونه خارجی ندارد.

مدیر شرکت دانش بنیان در حوزه دارویی ضمن اشاره به شاخص دوم مطالعه این دارو اظهار داشت: در بخش پیش مطالعات بالینی که طی دوسال انجام شد، طی این مدت از جانب وزارت بهداشت پروتکل جدید انجام این مطالعات ابلاغ شد؛ ازاین رو این دارو بر مبنای پروتکل جدید وزارت خانه انجام و مورد تایید قرار گرفت.

کاراگاه با اشاره به اینکه بیشتر از ۶۰ هزار سرنگ این دارو ساخته شده اظهار داشت: این دارو تولید نمی گردد مگر این که کیفیت آن به اثبات رسیده باشد.
وی با اشاره به اینکه بیشتر از ۶ تست حیوانی در مطالعات داروی آناکینرا انجام شده است، اضافه کرد: مطالعات پیش بالینی روی ۱۳ هزار دوز به ۷۲ کودک زیر ۱۶ سال انجام گرفت.
به گفته کاراگاه، در مطالعات این داروی تزریقی، اثربخشی و ایمنی هم به اثبات رسید.

وی با تکیه بر این که مطالعات این دارو را در بیماران کرونایی بستری در بخش ICU بیمارستان امام حسین انجام دادیم، اظهار داشت: در این مطالعه گروه دریافت کننده داروی آناکینرا و گروه دیگری که دریافت نکردند مورد مقایسه قرار گرفت؛ این افراد با اکسیژن خون پایین و شرایط حاد بودند.
مدیر شرکت دانش بنیان اضافه کرد: مطالعات نشان داد ۶۵ درصد مدت زمان بستری افراد دریافت کننده این دارو کاهش و اکسیژن خون آنها (بعد از ۴۸ ساعت) افزایش پیدا کرد، این در حالی بود که پنجاه درصد بیمارانی که این دارو را دریافت نکردند جان خویش را از دست دادند.

وی اظهار داشت: در گروهی که این داروی تزریقی ساخته شده را دریافت نمودند فوتی نداشتیم.
مدیر شرکت دانش بنیان در حوزه دارویی تصریح کرد: خروجی این مطالعه روی داروی آناکینرا منجر گردید، کمیته ی علمی کرونا چنین داروی ایرانی را در پروتکل کشوری کودکان و نوزادان مبتلا به کووید وارد کند.
وی با تکیه بر این که آناکینرا سه ماه با تأخیر رونمایی می شود و الان به تولید رسیده و در داروخانه ها موجود است، اظهار داشت: برنامه های صادراتی برای این دارو در پیش گرفته شده و برخی کشورها خواهان دریافت هستند.
مدیر شرکت دانش بنیان در حوزه دارویی ضمن اشاره به کشورهایی که توانسته اند داروی ایرانی را وارد بازار خود کنند اظهار داشت: تابحال آناکینرا به اوکراین، ترکیه و فیلیپین صادر گردیده است.

کاراگاه با اشاره به اینکه بنا داریم با صادرات به فیلیپین، این دارو را به کشورهای آسه آن، صادر نماییم، افزود: همینطور ترکیه درخواست کرده بازار دارویی خویش را از آناکینرای ایرانی تأمین کند.

مدیر شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه این دارو طی سه سال تحقیق و توسعه اخیرا وارد بازار شده است، اظهار داشت: با شرکتهای بیمه ای برای زیر پوشش قرار گرفتن این دارو صحبت هایی داشته ایم که نیروهای مسلح قبول کرده است.
کاراگاه با تکیه بر این که خواهان این هستیم که بیمه تأمین اجتماعی آناکینرا را زیر پوشش خود قرار دهد اضافه کرد: قیمت این دارو ۶۰ درصد نمونه خارجی است که با زیر پوشش قرار گرفتن توسط شرکتهای بیمه ای می تواند از متحمل شدن هزینه درمان توسط خانواده جلوگیری نماید.
وی ضمن اشاره به این که این دارو برای درمان بیماری خودایمنی آرتریت روماتوئید سیستمیک جوانان و هم بیماری های عفونی استفاده می شود، اظهارداشت: طول درمان آرتریت روماتوئید سیستمیک جوانان با این دارو ۲۴ هفته است که با نظر پزشک متخصص قابل تمدید است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان ضمن اشاره به این که داروی آناکینرا گواهی GMP را برای آغاز فرآیند تولید دریافت کرده است، خاطرنشان کرد: مطالعه بالینی این محصول که از منظر تعداد سرنگ تزریقی بالاترین میزان تزریق در مطالعات بالینی کشور را داراست، با موفقیت به پایان رسیده و از مرداد ماه سالجاری هم وارد بازار ایران شده است.

کاراگاه اضافه کرد: الان این دارو در پروتکل کشوری درمان کودکان و نوزادان مبتلا به کرونا قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان ضمن اشاره به حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در راه اندازی خط تولید دارو اظهار نمود: شرکت ما جهت خرید برخی از تجهیزات اصلی مورد نیاز خط تولید این محصول از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده و بازپرداخت آنرا هم شروع کرده است.


منبع:

1400/08/07
14:40:20
5.0 / 5
1011
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
اسمارت کاور
smartcover.ir - مالکیت معنوی سایت اسمارت كاور متعلق به مالکین آن می باشد