چین در شرف پرتاب ماموریت شنژو-۱۴

چین در شرف پرتاب ماموریت شنژو-۱۴

اسمارت کاور: آژانس فضایی چین اعلام نموده است که در شرف پرتاب یک ماموریت سرنشین دار دیگر به ایستگاه فضایی ساخت این کشور موسوم به ˮتیانگونگˮ است.


به گزارش اسمارت کاور به نقل از ایسنا و به نقل از چاینادیلی، آژانس فضایی سرنشین دار چین روز یکشنبه اعلام نمود فضاپیما سرنشین دار شنژو-۱۴ (Shenzhou XIV) به همراه موشک حامل لاگ مارچ تو اف (Long March ۲F) به مرکز پرتاب منتقل شده است و این سفینه فضایی در آینده نزدیک در زمان مناسبی به فضا پرتاب خواهد شد.
بگفته آژانس فضایی سرنشین دار چین، امکانات و تجهیزات در مرکز پرتاب در وضعیت خوبی قرار دارد و طبق برنامه ریزی ها بررسی های مختلفی برای آزمایش عملکرد فضاپیما پیش از پرتاب صورت خواهد گرفت.
"شنژو-۱۳" آخرین ماموریت سال قبل میلادی برای ساخت ایستگاه فضایی بود که در ماه گذشته فضانوردان آن به زمین بازگشتند. ایستگاه فضایی چین حداقل ۱۰ سال در فضا خواهد ماند، در صورتیکه انتظار می رود ایستگاه فضایی بین المللی در سال ۲۰۳۰ به فعالیت خود اختتام دهد.






چینی ها قصد دارند در مجموع شش فضانورد را طی ماموریت های "شنژو-۱۴" و "شنژو-۱۵" به ایستگاه فضایی "تیانگونگ" بفرستند.
"هائو چون"(Hao Chun)، رییس آژانس فضایی سرنشین دار چین بتازگی و بعد از بازگشت فضانوردان ماموریت شنژو-۱۳ در یک نشست خبری، اظهار داشت: خدمه ماموریت "شنژو-۱۴" متشکل از سه فضانورد خواهند بود و آنها از مرکز پرتاب ماهواره "جیو چوان" در شمال غربی چین در ماه ژوئن به تیانگونگ خواهند رفت و به مدت شش ماه در آنجا کار خواهند کرد.
بگفته "هائو" در ماه ژوئیه، نخستین بخش آزمایشگاهی ایستگاه فضایی به نام "Wentian یا Quest for the Heavens"به فضا پرتاب خواهد شد، در صورتیکه آزمایشگاه دوم به نام "Mengtian یا "Dreaming of the Heavens" در ماه اکتبر به این ایستگاه فرستاده خواهد شد.
چین می خواهد تا آخر سال ۲۰۲۲ ساخت ایستگاه فضایی خودرا در مدار به انتها برساند. در مجموع شش ماموریت برای امسال برنامه ریزی شده است. هنگامی که آنها به "تیانگونگ" متصل شوند، ایستگاه با ساختار T شکل کامل خواهد شد. بعد از تکمیل "تیانگونگ" در اواخر امسال، ایستگاه دارای سه بخش خواهد بود و آن یک ماژول اصلی است که با دو آزمایشگاه فضایی بزرگ به وزن حدود ۷۰ تن متصل است.




منبع:

1401/03/08
23:07:21
5.0 / 5
689
تگها: ساخت
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
اسمارت کاور
smartcover.ir - مالکیت معنوی سایت اسمارت كاور متعلق به مالکین آن می باشد