رییس پارك فناوری پردیس خبر داد؛

گردش مالی 50 هزار میلیاردی دانش بنیان ها در پارک پردیس

گردش مالی 50 هزار میلیاردی دانش بنیان ها در پارک پردیس

به گزارش اسمارت کاور، رییس پارک فناوری پردیس اظهار داشت: در سال 1400 بیش از 50 هزار میلیارد تومان گردش مالی شرکت های مستقر در پارک فناوری پردیس بوده است و 250 میلیون دلار نیز جلوگیری از خروج ارز انجام شده است.



به گزارش اسمارت کاور به نقل از پارک فناوری پردیس، مهدی صفاری نیا در مراسم افتتاحیه نشست سراسری مدیران مراکز رشد کشور اظهار داشت: دغدغه مشترک مدیران مراکز رشد یادگیری، الگوگیری و هم افزایی است.
وی اضافه کرد: پارک فناوری پردیس با احساس نیاز فناورانه در سال ۱۳۸۰ تأسیس شد و بعد از آن با بوجودآوردن ساختارها، تشکیلات و زیرساخت های لازم، در سال ۱۳۸۶ مرکز رشد فناوری نخبگان پارک تأسیس شد.
صفاری نیا اظهار داشت: در کنار مرکز رشد، فضای کار اشتراکی پارک فناوری پردیس با هدف پذیرش افراد و تیم های کوچک استارتاپی نیز تأسیس شد تا به عنوان مقدمه حضور در مرکز رشد فناوری نخبگان، آماده سازی تیم ها را انجام دهد.
رئیس پارک فناوری پردیس با اشاره به برگزاری دوره های توانمندسازی دانشجویان با هدف آشنایی آنها با زیست بوم نوآوری و فناوری اظهار داشت: از سال ۱۳۹۳ طراحی رویدادهای کارآفرینی در دستور کار پارک فناوری پردیس قرار گرفته است و دانشجویان با زیست بوم فناوری و نوآوری آشنا و به عنوان نیروی انسانی به شرکتها ورود پیدا کردند.
صفاری نیا اضافه کرد: تأسیس شبکه ملی فن بازار ملی ایران، مرکز شتابدهی نوآوری و کارخانه های نوآوری آزادی و های وی از دیگر اقدامات پارک فناوری پردیس در زیست بوم فناوری و نوآوری کشور بوده است.
رئیس پارک فناوری پردیس افزود: وصل شدن زیست بوم فناوری و نوآوری به صنعت از نیازهای کشور بود و از سال ۱۳۸۶ نخستین قراردادهای رفع نیاز صنایع در پارک فناوری پردیس منعقد گردید.
وی اظهار داشت: تجربه مدیریت پارک فناوری پردیس به عنوان یک پارک فناوری پیشرو در میان کشورهای اسلامی، در نشست پاکستان ارائه شد. هم چنین برنامه ریزی ارائه این تجربه در کشورهای اندونزی و ازبکستان نیز شده است.
صفاری نیا از حضور بیش از ۴۵۰ شرکت در پارک فناوری پردیس آگاهی داد و اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی شرکت های مستقر در پارک فناوری پردیس بوده است و ۲۵۰ میلیون دلار نیز جلوگیری از خروج ارز انجام شده است.
صفاری نیا در آخر اظهار داشت: ۱۷۰ هکتار در ۵ فاز هم اکنون زیر بار فعالیت حدود ۹ هزار نفر است و برنامه ریزی برای بسط ۳۰۰ هکتاری ناحیه فناوری پردیس در دست اقدام است.
بر اساس این گزارش، نشست سراسری مدیران مراکز رشد کشور روزهای ۲۰ و ۲۱ تیرماه در پارک فناوری پردیس برگزار می شود.


منبع:

1402/04/21
20:38:47
5.0 / 5
289
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
اسمارت کاور
smartcover.ir - مالکیت معنوی سایت اسمارت كاور متعلق به مالکین آن می باشد