جنسن هوانگ پیشتاز موج جدید میلیاردرهای فناوری شد

جنسن هوانگ پیشتاز موج جدید میلیاردرهای فناوری شد

به گزارش اسمارت کاور، همسو با افزایش ارزش بازار انویدیا و عبور آن از مرز سه تریلیون دلار، مدیرعامل این شرکت، در لیست ثروتمندترین افراد جهان، مدام صعود کرده است.



به گزارش اسمارت کاور به نقل از ایسنا، جنسن هوانگ، روز جمعه به نقطه عطف جدیدی دست پیدا کرد و بر مبنای شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، با ثروت خالص ۱۰۶.۱ میلیارد دلار، از مایکل دِل، پیشگام کامپیوتر شخصی عبور کرد و سیزدهمین ثروتمند بزرگ دنیا شد. ثروت او سال جاری که تقاضا برای تراشه های انودیا برای انجام وظایف هوش مصنوعی، سیری ناپذیر مانده است، بیشتر از ۶۲ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است.

هوانگ ۶۱ ساله که موج جدید میلیاردرهای فناوری را هدایت می کند، سیلیکون ولی را زیر سلطه خود درآورده است. افراد دیگری که از این موج بهره مند شده اند، شامل لیزا سو، مدیر اجرایی شرکت AMD و چارلز لیانگ از شرکت «سوپر مایکرو کامپیوتر» هستند. بعد از اینکه انویدیا، یک سه ماهه پرقدرت دیگر را پشت سر گذاشت، ثروت هوانگ از تک تک اعضای خانواده والتون که ثروتمندترین خانواده آمریکاست، عبور کرد.

ثروت هوانگ در ارتباط با سهم ۳.۵ درصدی در شرکت انویدیا است که وی در سال ۱۹۹۳، همراه با کریس مالاکوفسکی و کورتیس پریم، تاسیس کرد. انویدیا، اولین شرکت تراشه کامپیوتر است که چهارشنبه گذشته، به ارزش بازار سه تریلیون دلار دست یافت و از ارزش اپل سبقت گرفت و روز جمعه، باردیگر در همان حدود ایستاد.

مایکل دِل ۵۹ ساله با ثروتی به ارزش ۱۰۵.۹ میلیارد دلار، یکی از ابرثروتمندان فناوری است که بخش عمده ثروتشان را مرهون شرکتهای نرم افزاری خود هستند. دِل، بخش عمده ثروتش را از شرکت کامپیوتری دِل به دست آورد که کامپیوتر شخصی و سرور می فروشد.

با این حال، شرکت «دِل تکنولوژی» هم از موفقیت اخیر هوش مصنوعی بهره مند شده است چونکه شرکت ها، به سرورها و سایر زیرساخت های جهت استفاده از تراشه های پیشرفته انویدیا نیاز دارند. سرمایه گذاران، شرکت دِل را به همراه سوپر مایکرو بعنوان شریک منتخب انویدیا برای این لاین تجاری می بینند.

دِل در اوایل مارس به گروه کوچک از افرادی پیوست که ثروتشان با رشد سهام شرکتشان، از ۱۰۰ میلیارد دلار فراتر رفت. ارزش سهام این شرکت بعد از نتایج مالی مأیوس کننده سرمایه گذاران، عقب نشینی کرد و ثروت موسسش را در یک روز، حدودا ۱۲ میلیارد دلار کم کرد.

انویدیا هم اکنون، اکوسیستمی از طریق کارهای سخت افزاری و نرم افزاری دارد که رقیبانی نظیر AMD و اینتل سخت تلاش می کنند آنها را شکست داده یا محصول مشابه را تولید کنند.

بر اساس گزارش رویترز، و انویدیا هیچ نشانه ای از کند شدن یا واگذاری عرصه به رقیبان، نشان نداده است. هوانگ اعلام نموده است انویدیا می خواهد هر سال شتاب دهنده های خویش را ارتقا دهد.





منبع:

1403/03/20
09:34:35
5.0 / 5
222
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
اسمارت کاور
smartcover.ir - مالکیت معنوی سایت اسمارت كاور متعلق به مالکین آن می باشد