یك مقام مسؤول معاونت علمی خبر داد؛

بهره مندی ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان از مزایای قانون جهش تولید

بهره مندی ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان از مزایای قانون جهش تولید

اسمارت کاور: مشاور امور هماهنگی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری از بهره مندی بیش از 10 هزار شرکت دانش بنیان از مزایای اجرائی شدن قانون جهش تولید دانش بنیان در دولت سیزدهم آگاهی داد.



به گزارش اسمارت کاور به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، ابوالفضل باقری با اشاره به حمایت های پیش بینی شده در قانون جهش تولید دانش بنیان بمنظور تولید بار اول محصولات دانش بنیان راهبردی اظهار داشت: قانون «تولید بار اول» برای شرکت های دانش بنیان در دولت سیزدهم اجرائی شد و دستگاه های اجرائی این توانایی را خواهند داشت که بدون محدودیت، تشریفات و سازوکارهای زمان بر و انجام فرآیندهای مناقصه از محصولات و خدمات دانش بنیان بهره برده و از ظرفیت این شرکتها بهره ببرند.
وی با اشاره به اجرائی شدن سازوکار تولید بار اول با هدف تامین مهم ترین نیازهای گلوگاهی صنایع به مدد شرکت های دانش بنیان اظهار داشت: این سازوکار قانونی علاوه بر پشتیبانی از تولیدات فناورانه و پیشرفته ای که برای اولین بار در کشور ساخته می شوند، بازاری تضمین شده برای دانش بنیان ها و همکاری بین بخش صنعت و فناوری به وجود آورده است و در راه دانش بنیان ها «تولید بار اول» قانونی راهگشا و مترقی شمرده می شود.
مشاور امور هماهنگی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اشاره کرد: ترک تشریفات و محدودیت های پیچیده، موجب رشد و توسعه شرکت های تولیدات بار اولی خواهد شد و دستگاه های اجرائی باید از این فرصت بهره گیرند. رقم قرارداد بار اولی ها در سال قبل تا حالا از میزان ارائه تسهیلات دولت به شرکت های دانش بنیان چندین همت بیشتر است که این مهم موجب بی نیاز شدن کشور از محصولات وارداتی و توسعه متوازن خواهد شد.
وی بر پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان اصرار کرد و اضافه کرد: در قانون جهش تولید به شرکت های دانش بنیان اجازه داده می شود که در پهنه ها و مجتمع های مسکونی استقرار داشته باشند.
باقری، معافیت از پرداخت حق بیمه را از دیگر حمایت های دولت از شرکت های دانش بنیان عنوان نمود و اظهار داشت: قوانینی در این رابطه وجود دارد که بسیار کمک کننده است.
باقری اضافه کرد: شرکت های دانش بنیان و حتی شرکت های غیر دانش بنیانی که طرح پژوهشی داشته باشند، در صورت تأیید هزینه ها از مالیات آنان کم خواهد شد که در سال قبل یک هزار و ۵۰۰ طرح در این خصوص مصوب شد.

1403/03/21
10:51:52
5.0 / 5
199
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
اسمارت کاور
smartcover.ir - مالکیت معنوی سایت اسمارت كاور متعلق به مالکین آن می باشد