شاسی بلند وارداتی ایران نیامده عوض شد

شاسی بلند وارداتی ایران نیامده عوض شد

اسمارت کاور: اکلیپس کراس بالاخره بعد از مدت ها دستخوش تغییری بزرگ شده و بر طبق پلت فرم جدید رنو، پا به بازار می گذارد.


امیرمسعود عابدین: میتسوبیشی اکلیپس کراس قدیمی به پایان راه رسیده و الان، اکلیپس کراس EV جدید جایگزین آن شده است. نسل دوم این شاسی بلند، یک دگرگونی کامل نسبت به مدل قبلی خود است و پلت فرم برقی رنو Scenic E-Tech را با عناصر طراحی خاص میتسوبیشی ترکیب می کند. این خودرو که توسط رنو در فرانسه ایجاد می شود، بصورت انحصاری در اروپا به فروش خواهد رسید.
نسل اول اکلیپس کراس جزو جدید ترین محصولات وارداتی ایران بوده و اخیرا به بازار کشورمان راه پیدا کرده است. با معرفی نسل دوم، باید دید که شرکت های واردکننده به عرضه نسل جدید این خودرو اقدام می کنند یا خیر.
اکلیپس کراس ای وی به جمع مدلهای میتسوبیشی در اروپا، که بر پایه خودرو های رنو ساخته شده اند، می پیوندد. این خودرو بعد از کولت (بر پایه رنو کلیو)، ASX (بر پایه رنو کپچر) و گراندیس (بر پایه رنو سیمبیوز)، نمونه دیگری از استراتژی اشتراک گذاری نشان برند است. این مدل که بر طبق رنو سنیک (Scenic) تولید شده، در بخش شاسی بلندهای کامپکت، پایین تر از اوتلندر PHEV قرار می گیرد و بعد از خودروی شهری i-MiEV که تولید آن متوقف گردید، دومین مدل تمام برقی میتسوبیشی در اروپا خواهد بود.
رنو با نشان ژاپنی

واضح ترین راه برای تشخیص تغییرات ژاپنی بر روی رنو سنیک، نمای جلوی آنست. میتسوبیشی این بخش را با چراغ های LED دوتکه متمایز، یک جلوپنجره بازطراحی شده اما بطورکامل پوشیده که شبیه به اوتلندر است و ورودی های هوای بازطراحی شده در سپر، تغییر داده است. در عقب، گرافیک بروزرسانی شده چراغ های عقب و مقدار بیشتری ادوات مشکی براق، آنرا از رنو متمایز می کند.

نمای جانبی آشنا به نظر می آید، اما یک نوار کرومی جدید روی ستون های D و رینگ های جذاب ۱۹ یا ۲۰ اینچی تفاوت ایجاد می کنند. در مجموع، مدل جدید از سبک کوپه-شاسی بلند نسل اول اکلیپس کراس که در سال ۲۰۱۷ ارائه شد، فاصله گرفته است. از نظر ابعاد، این خودرو کمی کوچک تر از مدل قبلی با موتور احتراقی خود است و ۴، ۴۷۰ میلی متر طول دارد، باآنکه فاصله بین دو محور آن با ۲، ۷۸۵ میلی متر بطور قابل توجهی بزرگ تر است.

در داخل، کابین از تنظیمات دیجیتال رنو با یک صفحه نمایش پشت آمپر ۱۲٫۳ اینچی و یک صفحه نمایش عمودی ۱۲ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی که از سرویس گوگل بهره می برد، بهره می برد. برای ایجاد تمایز، میتسوبیشی انتخابهای جدیدی برای تریم داخلی و روکش صندلی ها افزوده است. از دیگر خاصیت های جذاب می توان به سقف شیشه ای الکتروکرومیک، نورپردازی محیطی LED و سیستم صوتی Harman & Kardon Premium اشاره نمود.

مجموعه کاملی از فناوری های کمک راننده، امکان رانندگی نیمه خودران در بزرگراه را فراهم می آورد. سرانجام، کاربردی بودن خودرو با دو ردیف صندلی و یک فضای بار که بسته به موقعیت صندلی عقب بین ۴۷۸ تا ۱، ۶۷۰ لیتر متغیر است، تضمین می شود.

پلت فرم مشترک و قدرت برقی اکلیپس کراس ای وی بر روی پلت فرم CMF-EV (Ampr Medium) ساخته شده که قبل تر در رنو مگان و سنیک E-Tech و نیسان لیف و آریا استفاده شده است.
قدرت خودرو از یک موتور الکتریکی نصب شده در جلو تأمین می شود که ۲۱۵ اسب بخار قدرت تولید می کند. یک پک باتری ۸۷ کیلووات ساعتی، بردی در حدود ۶۰۰ کیلومتر را فراهم می آورد. باتری دارای سیستم مدیریت حرارتی با خنک کننده آبی است و با سرعت شارژ تا ۱۵۰ کیلووات ساعت سازگار است.
میتسوبیشی همین طور تأیید کرده که یک نسخه میان رده در سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد. این مدل به احتمال زیاد مشخصات نسخه پایه سنیک E-Tech را با ۱۶۸ اسب بخار قدرت و یک باتری ۶۰ کیلووات ساعتی خواهد داشت.
تولید و فروش در اروپا خودروی برقی جدید میتسوبیشی بعنوان قسمتی از اتحاد رنو میتسوبیشی نیسان، از سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۵ در کارخانه دوایی در فرانسه تولید خواهد شد. همین کارخانه محل تولید خودروهایی مانند رنو مگان ای تِک، سنیک ای تِک، R۵ ای تِک، آلپاین A۲۹۰ و نیسان میکرا ای وی است.
در حالیکه انتظار نمی رود اکلیپس کراس جدید وارد بازار آمریکا شود، میتسوبیشی تأیید کرده که یک کراس اوور برقی دیگر را برای آمریکای شمالی، در تابستان ۲۰۲۶ عرضه خواهد نمود. این خودرو کمی کوچک تر خواهد بود و از پلت فرم مشترک با نیسان لیف جدید بهره خواهد برد.
منبع: carscoops

1404/06/28
13:00:13
5.0 / 5
6
مطلب اسمارت کاور را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
لینک دوستان اسمارت كاور
اسمارت کاور
smartcover.ir - مالکیت معنوی سایت اسمارت كاور متعلق به مالکین smartcover می باشد