بزرگترین موتور جت جهان مجوز پرواز گرفت

بزرگترین موتور جت جهان مجوز پرواز گرفت

اسمارت كاور: بزرگترین موتور جت جهان كه برای هواپیماهای تجاری طراحی شده و جی ای 9 ایكس نام دارد، مجوز نصب بر روی هواپیما برای پرواز را دریافت كرد.



به گزارش اسمارت کاور به نقل از نیواطلس، موتور مورد اشاره که توسط شرکت جنرال موتورز طراحی و ساخته شده بطور رسمی تاییدیه پرواز را از مقامات اداره فدرال هوانوردی ایالات متحده دریافت کرد.
این مجوز پس از هزاران ساعت آزمایش بر روی این موتور صادر گردیده است. دو موتور از این نوع بر روی هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ ایکس نصب خواهد شد.
برنامه ریزی جنرال موتورز برای تولید این موتور به سال ۲۰۱۶ باز می گردد. موتور مورد اشاره سه متر عرض دارد و مقدار نیروی پیشران تولید شده توسط آن بیش از صد هزار پوند نیرو است.
جنرال موتورز با اعمال تغییراتی در طراحی این موتور، تعداد پره های فن آنرا از ۲۲ به ۱۶ عدد کم کرد تا موتور مورد اشاره را سبک تر کند و قطر این موتور را نیز در نهایت به ۳.۴۱ متر افزایش داد.
جنرال موتورز حتی پیش از نهایی شدن طراحی و تأیید موتور مذکور نیز صدها سفارش برای تولید آن دریافت کرده بود. نخستین پرواز آزمایشی با موتور نهایی جی ای ۹ ایکس با هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ ایکس در بهمن ماه انجام شد. این هواپیما ظرفیت حمل ۴۲۶ مسافر را دارد.
گفتنی است طول بال های این هواپیما در مجموع به بیش از ۷۱ متر می رسد و قابلیت تاشوی بال های مورد اشاره سبب می شود که این طول حداکثر به میزان ۶ متر کم شود. این هواپیما ظرفیت حمل ۴۲۶ مسافر را دارد. قیمت هر یک از این هواپیماها ۴۲۲.۲ میلیون دلار بوده و بوئینگ تاکنون سفارش خرید ۳۴۴ واحد از آنها را دریافت کرده که بیشترین میزان سفارش خرید مربوط به هواپیمایی امارات است.
جنرال موتورز باوجود حدود ۵۰۰۰ ساعت آزمایش زمینی این موتور می خواهد آنرا برای ۳۰۰۰ ساعت دیگر نیز مورد آزمایش قرار دهد. افزایش ده درصدی راندمان و کاهش ۵ درصدی مصرف سوخت در مقایسه با موتور GE۹۰ همچون مزایای این موتور است.


منبع:

1399/07/08
23:41:29
5.0 / 5
1358
تگها: تولید , ساخت , شركت
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
اسمارت کاور
smartcover.ir - مالکیت معنوی سایت اسمارت كاور متعلق به مالکین آن می باشد