پست ایران در راه هوشمندسازی

پست ایران در راه هوشمندسازی

به گزارش اسمارت کاور، طبق گفته مدیرعامل شرکت ملی پست، در راه هوشمندسازی این شرکت دو خدمت نوین باجه نمونه تحویل-دریافت و باجه های سیار قبول مرسولات پستی با استفاده از توان متخصصان داخلی و همکاری بخش خصوصی افتتاح شد.



به گزارش اسمارت کاور به نقل از ایسنا، بعد از شرایط بوجود آمده برای پست بعد از دوران کرونا فرصت خوبی برای دفاتر پستی بوجود آمد تا در این چارچوب به سمت و سویی حرکت کنند که مجبور باشند نیاز مشتریان را محقق کنند و عملاً این به ارتقای خدمات پستی خواهد انجامید؛ در کنار این حقیقت ها مبحث توسعه هوش مصنوعی و فناوری های تحول آفرین هم بعنوان یکی از ابزارهای کارآمد برای توسعه بهره وری مورد توجه است که از این جهت نفوذ این فناوری ها در حوزه خدمات پستی محسوس است و زمینه های آن در استارت آپ ها و کسب وکارهای نوین دیده می شود.

در این میان پدیده هوش مصنوعی هم به آسان تر شدن پیشرفت های علمی کمک کرده و به نظر می آید توانایی های هوش مصنوعی محدود به قوه تخیل ما و قدرت کامپیوتر هاست؛ در حالیکه مزایای هوش مصنوعی واضح و روشن است، اختلاف نظرهایی هم پیرامون این فناوری وجود دارد اما با همه این تفاسیر هوش مصنوعی می تواند تأثیراتی بر آینده هم داشته باشد.

هوشمندی دولت و خدمات یکی از مهم ترین اهداف دولت سیزدهم به حساب می آید و صنعت پست هم همزمان با سایر حوزه این امر مهم را دستور کار خود قرار داده است که میتوان به صندوق های پستی هوشمند اشاره نمود که بدون دخالت عامل انسانی کار خویش را انجام می دهند. به قول وزیر ارتباطات هر بسته پستی که وارد شبکه پستی می شود یک گره از فردی را باز می کند و سالی ۳۰۰ میلیون بسته پستی توسط این شرکت جابه جا می شود همینطور بارها بر هوشمندسازی پست صحبت و تاکید شده و قدم های خوبی در این حوزه برداشته شده است، اما باید این مورد شتاب بگیرد.

در همین رابطه به تازگی آیین رونمایی از دو سرویس نوین پستی در ناحیه پستی مفتح برگزار شد و محمود لیائی در این آیین با تکیه بر استفاده حداکثری از توان بخش خصوصی و خلق سرویسهای نوین اظهار نمود: با استفاده از نظرات کارشناسی، تمام تلاش خویش را به کار می بندیم تا ضمن تقویت ناوگان سیار، این الگو در شهرستان های کوچک و مراکز استانها پیاده سازی شود.

وی در ادامه اظهار داشت: هدف ما از حضور در این جلسه راه اندازی مقدماتی سرویسهای متنوع و با ارزش افزوده بالاتری است که مقرر است وارد شبکه پستی کشور شود. رویکرد ما باید تعریف سرویسهای با ارزش افزوده بیشتر و بهره گیری از اطلاعات و داده ها به جای ترافیک فروشی سنتی باشد.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست اظهار امیدواری کرد با همراهی و مشارکت بخش خصوصی و استفاده از توان این شرکت ها در حوزه لجستیک و داده های غنی اطلاعاتی این شرکت خدمت رسانی بهتری به مشتریان داشته باشیم.

او همینطور با انتشار پستی در یک پیام رسان داخلی اظهار داشت: در راه هوشمندسازی پست دو خدمت نوین باجه نمونه تحویل-دریافت و باجه های سیار قبول مرسولات پستی با استفاده از توان متخصصان داخلی و همکاری بخش خصوصی به راه افتاده است. این مبادرت به منظور ارتقای سطح رضایتمندی و حرکت به سمت خلق خدمات با ارزش افزوده صورت گرفته است.

پیش از این این مقام مسئول از ورود ۱۰ هزار صندوق پستی هوشمند سال آینده به عرصه پستی اطلاع داد و اعلام نمود هم اکنون شرکت ملی پست حدودا ۱۹ صندوق پستی هوشمند دارد.





منبع:

1402/12/09
14:51:18
2.5 / 5
228
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
حامد:
خدا رو شکر که داریم پیشرفت میکنیم
https://fikamobl.com/product/%d9%85%d8%a8%d9%84-%d8%aa%d8%ae%d8%aa%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%a8%d8%b4%d9%88-%da%86%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d8%a2%d9%88%d8%a7/
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
اسمارت کاور
smartcover.ir - مالکیت معنوی سایت اسمارت كاور متعلق به مالکین آن می باشد