معاون علمی و فناوری:

كرونا موجب جهش بیوتكنولوژی در كشور ما شد

كرونا موجب جهش بیوتكنولوژی در كشور ما شد

به گزارش اسمارت کاور معاون علمی و فناوری با اعلان اینکه ایران در حوزه ی تکنولوژی سرآمد است، اظهار داشت: به جرأت می توانم بگویم که شیوع ویروس کرونا موجب جهش در بیوتکنولوژی کشور ما شد.



به گزارش اسمارت کاور به نقل از مهر، سورنا ستاری امروز در «افتتاحیه دهمین نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس ۲۰۲۱» که در محل پارک فناوری پردیس در حال برگزاری است، اظهار داشت: کرونا موجب توسعه تکنولوژی در دنیا و رشد فناوری ها به خصوص حوزه بیوتکنولوژی شد که حالا در این عرصه سرآمد هستیم.
وی با اعلان اینکه هم اکنون ایران از بهترین های حوزه بیوتکنولوژی در سطح آسیا محسوب می شود، اظهار داشت: به جرأت می توانم بگویم که شیوع ویروس کرونا موجب جهش در بیوتکنولوژی کشور ما شد که اثرات آنرا در حوزه های تجهیزات پزشکی، مواد اولیه، واکسن و داروهایی در ابتدای شیوع ویروس کرونا به خوبی مشاهده کردیم.
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: این پیشرفت ها همه مدیون کرونا است. در ابتدای شروع کارمان در حوزه فناوری نگاه تمسخرآمیزی به حوزه های فناوری بود اما حالا به یک اولویت در کشور تبدیل گشته است.
وی با اعلان اینکه حالا دولت آمریکا اولویت اول خودرا فناوری قرار داده است، اظهار داشت: اولویت اول هر دولتی که پس از این روی کار بیاید نیز فناوری است.
به گفته ستاری، فناوری موجب اقتدار، اقتصاد، فرهنگ و توسعه کشور می شود.
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ما نمونه ای از توسعه فناوری را در پارک پردیس می بینیم برای اینکه هم اکنون بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید اتفاق افتاده است.
وی با اعلان اینکه پارک پردیس نمونه ای از این سرمایه گذاری ها روی نیروهای انسانی است، اظهار داشت: انتظار ما این است که اتفاقات خوبی در پارک نیز رخ دهد.
ستاری با اعلان اینکه خیلی از مشکلات پیش پا افتاده شرکت های دانش بنیان برای استقرار در مکان هایی همچون پارک پردیس تسهیل شده است، افزود: هم اکنون نمی توانیم شرکتی که مشکل جواز ساخت دارد را پیدا نماییم، چنین اتفاقاتی بی معنا خواهد بود.
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعلان اینکه توسعه آینده پارک پردیس، توسعه ای دانش محور است، اظهار داشت: در این پارک دودکشی وجود ندارد، به این جهت نشان میدهد که اقتصاد دانش بنیان در حال محقق شدن است.
وی با تاکید بر این که حالا توسعه به گونه دیگری نسبت به گذشته تعریف می شود، گفت: این توسعه تحولات جدی را به دنبال می آورد.
ستاری درباب توسعه جهشی پارک فناوری پردیس اظهار داشت: مقرر است فضای پارک پردیس از متراژ ۵۰۰ هکتار هم عبور کند و شرکتها و استارت آپ های بیشتری در آن مستقر شوند.
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: این شرکتها به شدت در تولید ناخالص داخلی کشور (GDP) تأثیر دارند و از طرف دیگر می توانند اتفاقات خوبی را برای پارک فناوری پردیس رقم بزنند.
وی درباب نمایشگاه اینوتکس اظهار داشت: امیدواریم اینوتکس و برنامه های جانبی این نمایشگاه تأثیرگذار در اقتصاد کشور باشد که ما را حساب بیاورند؛ همین که ما را به حساب بیاورند، مهم می باشد.
ستاری اظهار داشت: وقتی فروش کل شرکتها برابر با ۲۰۰ هزار میلیارد تومان می شود، نشان میدهد که ما یک پای اقتصاد کشور هستیم و هر کسی وارد این اکوسیستم می شود باید به ما احترام بگذارد.


منبع:

1400/02/28
21:54:14
5.0 / 5
1229
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
اسمارت کاور
smartcover.ir - مالکیت معنوی سایت اسمارت كاور متعلق به مالکین آن می باشد