توسط محقق ایرانی ساخته شد

دستگاهی كه سبب توقف سكسكه می شود

دستگاهی كه سبب توقف سكسكه می شود

به گزارش اسمارت کاور از حبس کردن نفس تا ترسیدن، این ها راه های عرضه شده برای درمان سکسکه هستند! حالا دانشمندان ادعا می کنند روشی بهتر برای درمان سکسکه یافته اند: دستگاهی مشابه یک نِی


به گزارش اسمارت کاور به نقل از ایسنا و به نقل از گاردین، سکسکه زمانی رخ می دهد که دیافراگم و عضلات بین دنده ای به صورت ناگهانی منقبض شوند. ورود ناگهانی هوا سبب بسته شدن دهانه نای و ایجاد صدای سکسکه می شود.
در حالیکه درمان های خانگی زیادی برای سکسکه وجود دارد دانشمندان چاره جدیدی یافته اند.
این دستگاه که "ابزار مکش و بلع”(FISST) نام دارد و با نام هیک اوی(HiccAway) ثبت اختراع شده یک دستگاه نِی مانند به شکل L است.


"هیک اوی" دارای دهانه و یک دریچه فشار قابل تنظیم است. فردی که گرفتار سکسکه شده باید این دستگاه را درون آب قرار داده و از آن بعنوان یک نِی استفاده نماید.
تصور می شود مکشی که برای بالا کشیدن آب درون این دستگاه نیاز است سبب انقباض دیافراگم با کمک عصب میان بندی(فرنیک) شده و در مرحله ی بعدی هنگام بلع، عصب واگ فعال می شود. به نقل از محققان از آنجائیکه این دو عصب مسئول ایجاد سکسکه هستند درگیر کردن آنها سبب از بین رفتن این پدیده ی ناخوشایند می شود.
دکتر علی سیفی استاد عصب شناسی و رئیس بخش مراقبت های ویژه جراحی مغز بیمارستان دانشگاه تگزاس در سن آنتونیو و یکی از نویسندگان این مقاله می گوید: این دستگاه بلافاصله به درمان سکسکه کمک می نماید و اثر آن برای چند ساعت باقی می ماند.
محققان جهت بررسی این دستگاه ۲۴۹ داوطلب را مورد آزمایش قرار دادند. بیشتر از دو سوم این داوطلبان اظهار کرده بودند که دست کم ماهی یک مرتبه گرفتار سکسکه می شوند.
نتایج انتشار یافته ی این تحقیقات در مجله ی "Jama Network Open" نشان داده است که این دستگاه در ۹۲ درصد موارد سبب توقف سکسکه شده است. بیشتر از ۹۰ درصد شرکت کنندگان می گویند که این دستگاه از روش های خانگی مناسب تر و راحتتر است و ۱۸۳ نفر از ۲۰۳ نفر معتقد بودند که نتیجه ی بهتری از این دستگاه گرفته اند.
به نقل از محققان این تحقیقات بر روی همه ی جمعیت ها، فرکانس ها و مدت زمان های سکسکه انجام شده است. با این وجود از محدودیت های این تحقیقات نبود گروه شاهد است و همینطور نتایج آن توسط خود افراد اظهار شده است.




منبع:

1400/03/29
11:33:55
5.0 / 5
1037
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
اسمارت کاور
smartcover.ir - مالکیت معنوی سایت اسمارت كاور متعلق به مالکین آن می باشد